1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Кінологічне забезпечення

Кінологічне забезпечення

Залучення службових собак в Державній митній службі України до захисту економічних інтересів держави  бере свій початок з 1992 р.З того часу почався відлік в організації та створення кінологічної служби та розпочато будівництво кінологічного центру на базі Чорноморської регіональної митниці. Передбачалося, що центр буде обслуговувати Одеську митницю й митниці чорноморського регіону, а надалі - реорганізований у спеціалізовану організацію центрального підпорядкування
01.12.2000 р. на базі Кінологічного центру Чорноморської регіональної митниці було створено Кінологічний центр ДМСУ.
На початку липня 2010 року, відповідно до наказу ДМСУ від 02.07.2010 за № 702 «Про зміну місцезнаходження та підпорядкування Кінологічного центру ДМСУ», даний навчальний заклад було передислоковано до міста Хмельницького та включено в структуру новоствореного Центру підвищення кваліфікації перепідготовки працівників та кінології Держмитслужби. На той час фахівцями Центру було проведено ряд заходів направлених на розроблення необхідної правової та навально-матеріальної бази для започаткування нового напрямку діяльності Центру, а саме кінологічного забезпечення.
Під час 127-128 сесій Ради митного співробітництва Всесвітньої митної організації (ВМО) (16.07.2016) Голова Державної фіскальної служби України та Генеральний Секретар Всесвітньої митної організації підписали Меморандум про взаєморозуміння між Державною фіскальною службою України та Всесвітньою митною організацією про створення Регіонального кінологічного навчального центру Всесвітньої митної організації в м. Хмельницький на базі Департаменту спеціалізованої підготовки та кінологічного забезпечення ДФС.
26.08.2016 відбулось урочисте відкриття Регіонального кінологічного навчального центру Всесвітньої митної організації (РКНЦ ВМО) в м. Хмельницький.
За остані роки кінологічне забезпечення стало одним  з пріорітетних напрямків діяльності  Департаменту, а використання службових собак у процедурі здійснення митного контролю одним із основних інструментів у протидії незаконному переміщенню заборонених товарів та предметів.
Станом на грудень 2020 року штатна чисельність кінологічних команд Державної митної служби України становить  - 109 одиниць. Відповідно 11 кінологічних команд перебувають у стані формування. За видами спеціалізації 67 кінологічних команд підготовлені по пошуку наркотичних засобів та психотропних речовин, 13 кінологічних команд по пошуку зброї, частин до зброї та набоїв, 17 по пошуку тютюнових виробів, 1 кінологічна команда по пошуку грошових знаків у вигляді банкнот, а також 20 кінологічних команд підготовлено за подвійною спеціалізацією.
Упродовж десяти років рівень підготовки кінологічних команд митниць Держмитслужби зростав пропорційно до реальних результатів їхньої роботи, як за кількстю випадків виявлення кінологічними командами предметів заборонених до переміщення так і за якістю таких виявлень.

 

Динаміка кількості випадків виявлення прихованих від митного контролю товарів та предметів до фактичної кількості кінологічних команд (2011- 2020р.р. станом на 01.12.2020)

На сьогоднішній день Департаментом в напрямку кінологічного забезпечення  здійснюється:
проведення спеціальної підготовки кінологічних команд за спеціалізаціями по пошуку наркотичних засобів та психотропних речовин, зброї, частин до зброї, набоїв, тютюнових виробів, грошових знаків у вигляді банкнот, бурштину;
збір та узагальнення інформації щодо діяльності кінологічних підрозділів митниць Держмитслужби та ефективності використання кінологічних команд у процедурі здійснення митного контролю;
ведення обліку та здійснення контролю за комплектуванням кінологічними командами митниць;
надання практичної допомоги з добору службових собак, контроль дотримання норм їх утриманнята забезпечення;
ветеринарне супроводження кінологічної діяльності;
участь у службових заходах, спрямованих на запобігання та протидію контрабанді, боротьбу з порушеннями митних правил на митній території України;
міжвідомча взаємодія з органами державної влади, сектору безпеки і оборони України;
міжнародна взаємодія з митними адміністраціями зарубіжних країн та Регіональними кінологічними Центрами Всесвітньої митної організації з питань співпраці щодо обміном досвіду підготовки та використання кінологічних команд.
Розвинута навчально-матеріальна база Департаменту, знання та досвід викладачів, використання сучасних методик підготовки службових собак забезпечує надійну підготовку кінологічних команд з метою їх подальшого використання для захисту економічних інтересів держави та протидії незаконному переміщення через митний кордон предметів та речовин.
Також, Департаментом у напрямку кінологічного забезпечення налагоджена міжвідомча та міжнародна взаємодія з правоохоронними органами України, митними адміністраціями зарубіжних країн, Навчальними кінологічними Центрами Всесвітньої митної організації  під час якої здійснюється обмін інформацією щодо процедури підготовки кінологічних команд та порядку їх використання.
З метою удосконалення професійної майстерності посадових осіб кінологічних підрозділів, забезпечення співробітництва та обміну досвідом між кінологічними командами, підвищення потенціалу готовності кінологічних команд до реальних умов роботи, закріплення та подальшого розвитку у інспекторів – кінологів умінь та навиків ефективного застосування службових собак, визначення кращих кінологічних команд Департаментом забезпечується прийняття участі кінологічних команд Держмитслужби у міжвідомчих та міжнародних змаганнях кінологічних команд. Так безпосередньо Департаментом у період 2011-2020 років було організовано та проведено чотири міжнародних змагань під час яких прийняли участь представники Державної прикордонної служби України, Національної поліції України, Національної гвардії України, Служби авіаційної Безпеки ДП МА «Бориспіль» та придставники митних служб іноземних держав (Республіки Білорусь, Республіки Польща, Словацької Республіки, Республіки Молдова, Федеративної Республіки Німеччина, Республіки Болгарія, Грузії, Турецької Республіки, Азербайджанської Республіки, Ресбубліки Австрія, Латвійської Республіки) що у свою чергу показало високий рівень професіаналізму працівників Департаменту та забезпечело авторитет Департаменту на міжвідомчому та міжнародному рівні.
У зв’язку із сучасним розвитком міжнародної торгівлі, глобальними інтеграційними процесами, які відбуваються у світі, зростанням обсягів вживання наркотичних засобів та незаконного їх переміщення через митний кордон держави, незаконного переміщення  тютюнових виробів, зброї та набоїв перед митними органами постають першочергові завдання щодо захисту своєї економічної безпеки. Виконання таких задач неможливе без використання на митницях спеціально підготовлених собак для виявлення та припинення незаконного переміщення через митний кордон держави наркотичних, психотропних і вибухових речовин, зброї та боєприпасів. Застосування службових собак для виявлення фактів прихованих від митного контролю предметів та речей, заборонених до переміщення, на практиці довело свою ефективність та доцільність не тільки в Україні, а і в багатьох митних адміністраціях Європейських та інших країнах світу.

Публічна інформація

Відправити запит

Статтею 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації» визначено, що запит на інформацію це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні. Запити на вибір запитувача можуть подаватися в усній, письмовій чи іншій формі, зокрема електронною поштою.  
До Департаменту спеціалізованої підготовки та кінологічного забезпечення Держмитслужби надсилаються запити на отримання публічної інформації на електронну адресу: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
На електронну адресу: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. не надсилаються пропозиції, заяви, скарги громадян, юридичних осіб, самозайнятих осіб.  
Пропозиції, заяви, скарги розглядаються органами Держмитслужби відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян». 
Завантажити форму для подання запиту на отримання публічної інформації, що знаходиться у володінні органів Державної митної служби: 

Форма


Порядок оскарження рішень розпорядника інформації або бездіяльності

Згідно з Законом "Про доступ до публічної інформації", відповідь на інформаційний запит має бути надано не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту. У разі, якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, строк розгляду запиту може бути продовжено до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження.
Відповідно до статті 23 Закону "Про доступ до публічної інформації", рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації можуть бути оскаржені до керівника розпорядника, вищого органу або суду.
Оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформації до суду здійснюється відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України.

Права запитувачів, передбачені Законом України „Про доступ до публічної інформації”


Відповідно до статті 10 Закону України «Про доступ до публічної інформації» кожна особа має право: 

1) знати у період збирання інформації, але до початку її використання, які відомості про неї та з якою метою збираються, як, ким і з якою метою вони використовуються, передаються чи поширюються, крім випадків, встановлених законом; 
2) доступу до інформації про неї, яка збирається та зберігається; 
3) вимагати виправлення неточної, неповної, застарілої інформації про себе, знищення інформації про себе, збирання, використання чи зберігання якої здійснюється з порушенням вимог закону; 
4) на ознайомлення за рішенням суду з інформацією про інших осіб, якщо це необхідно для реалізації та захисту прав та законних інтересів; 
5) на відшкодування шкоди у разі розкриття інформації про цю особу з порушенням вимог, визначених законом. 
Відповідно до статті 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації» запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту. 

Згідно з Законом "Про доступ до публічної інформації", відповідь на інформаційний запит має бути надано не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту. У разі, якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, строк розгляду запиту може бути продовжено до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. 

Згідно зі статтею 23 Закону України «Про доступ до публічної інформації» запитувач має право оскаржити:
 

1) відмову в задоволенні запиту на інформацію; 
2) відстрочку задоволення запиту на інформацію; 
3) ненадання відповіді на запит на інформацію; 
4) надання недостовірної або неповної інформації; 
5) несвоєчасне надання інформації; 
6) невиконання розпорядниками обов’язку оприлюднювати інформацію відповідно до статті 15 цього Закону; 
7) інші рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації, що порушили законні права та інтереси запитувача. 

Відповідно до статті 23 Закону "Про доступ до публічної інформації", рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації можуть бути оскаржені до керівника розпорядника, вищого органу або суду. 
Оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформації до суду здійснюється відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України. 

Відмова та відстрочка в задоволенні запиту на отримання публічної інформації


Розпорядник інформації має право відмовити в задоволенні запиту в таких випадках: 

1) розпорядник інформації не володіє і не зобов’язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит; 
2) інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом відповідно до частини другої статті 6 цього Закону; 
3) особа, яка подала запит на інформацію, не оплатила передбачені статтею 21 Закону фактичні витрати, пов’язані з копіюванням або друком; 
4) не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною п’ятою статті 19 Закону.
 
Відповідь розпорядника інформації про те, що інформація може бути одержана запитувачем із загальнодоступних джерел, або відповідь не по суті запиту вважається неправомірною відмовою в наданні інформації. 

Розпорядник інформації, який не володіє запитуваною інформацією, але якому за статусом або характером діяльності відомо або має бути відомо, хто нею володіє, зобов’язаний направити цей запит належному розпоряднику з одночасним повідомленням про це запитувача. У такому разі відлік строку розгляду запиту на інформацію починається з дня отримання запиту належним розпорядником. 

У відмові в задоволенні запиту на інформацію має бути зазначено: 

1) прізвище, ім’я, по батькові та посаду особи, відповідальної за розгляд запиту розпорядником інформації; 
2) дату відмови; 
3) мотивовану підставу відмови; 
4) порядок оскарження відмови; 
5) підпис. 

Відмова в задоволенні запиту на інформацію надається в письмовий формі. 
Відстрочка в задоволенні запиту на інформацію допускається в разі, якщо запитувана інформація не може бути надана для ознайомлення в передбачені цим Законом строки у разі настання обставин непереборної сили. Рішення про відстрочку доводиться до відома запитувача у письмовій формі з роз’ясненням порядку оскарження прийнятого рішення. 

У рішенні про відстрочку в задоволенні запиту на інформацію має бути зазначено:
 

1) прізвище, ім’я, по батькові та посаду особи, відповідальної за розгляд запиту розпорядником інформації;
 
2) дату надсилання або вручення повідомлення про відстрочку; 
3) причини, у зв’язку з якими запит на інформацію не може бути задоволений у встановлений цим Законом строк; 
4) строк, у який буде задоволено запит; 
5) Підпис.

Нормативно-правові акти

·         Закон України від 13.01.11 №2939-VI „Про доступ до публічної інформації” 

·         Наказ Міністерства фінансів України від 13.07.2020 № 409 "Про затвердження Порядку забезпечення доступу до публічної інформації у Державній митній службі України та її територіальних органах" 

·         Постанова Кабінету Міністрів України від 13.07.2011 р. № 740 "Про затвердження граничних норм витрат на копіювання або друк документів, що надаються за запитом на інформацію"

·         Постанова Кабінету Міністрів України від 25.05.2011 р. № 583 "Питання виконання Закону України "Про доступ до публічної інформації" в Секретаріаті Кабінету Міністрів України, центральних та місцевих органах виконавчої влади"

·         Указ Президента України №547/2011 "Питання забезпечення органами виконавчої влади доступу до публічної інформації"

Порядок складання та подання запитів на отримання публічної інформації, що знаходиться у володінні органів Державної митної служби України

·         Наказ Міністерства фінансів України від 13.07.2020  № 409 "Про затвердження доступу до публічної інформації  в Державній митній службі України та її територіальних органах»          

Курс для представників АЕО

НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

спеціального курсу для працівників підприємств, відповідальних за взаємодію з митними органами з питань відповідності підприємства критеріям авторизованого економічного оператора за темою: «Основні засади здійснення митної справи»

№ з/п Назва модулів, тем
1 Загальні засади здійснення митної справи
1.1 Основні акти законодавства, що регулюють порядок переміщення, митного контролю та оформлення товарів, у тому числі міжнародні. Визначення основних положень та термінів
1.2 Митний статус товарів
1.3 Види договорів у сфері зовнішньоекономічної діяльності
1.4 Поняття зони митного контролю. Місця доставки товарів та транспортних засобів
1.5 Принцип «Єдиного вікна»
1.6 Система управління ризиками при здійсненні митного контролю товарів і транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України
1.7 Способи та умови забезпечення зобов’язань перед органами Держмитслужби
1.8 Авторизований економічний оператор
1.9 Облік осіб, які під час провадження своєї діяльності є учасниками відносин, що регулюються законодавством з питань митної справи
2 Митний контроль та митне оформлення
2.1 Митна декларація на бланку єдиного адміністративного документа. Форми бланків ЄАД та їх розподіл
2.2 Типи митних декларацій на бланку ЄАД та їх застосування
2.3 Заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа
2.4 Виконання митних формальностей при здійсненні митного оформлення товарів із застосуванням митної декларації на бланку ЄАД
2.5 Внесення змін, відкликання або визнання недійсною митної декларації на бланку ЄАД
2.6 Види митних режимів, умови поміщення товарів у митні режими, особливості застосування
2.7 Порядок виконання митних формальностей при здійсненні транзитних переміщень. Митні формальності при доставці товарів, які перевозяться під митним контролем до місця призначення. Документи контролю за переміщенням
2.8 Перевезення вантажів із застосуванням книжки міжнародних дорожніх перевезень (МДП)
2.9 Використання книжок А.Т.А при переміщенні товарів через митний кордон
2.10 Застосування уніфікованої митної квитанції
2.11 Форми митного контролю
2.12 Порядок проведення огляду та переогляду товарів, транспортних засобів комерційного призначення
2.13 Взяття проб (зразків) товарів органами Держмитслужби для проведення експертних досліджень
2.14 Зберігання товарів і транспортних засобів під митним контролем. Склади тимчасового зберігання
3 Митно-тарифне та нетарифне регулювання, справляння митних платежів
3.1 Заходи офіційного контролю. Порядок здійснення попереднього документального контролю
3.2 Заходи нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності
3.3 Сприяння захисту прав інтелектуальної власності під час переміщення товарів через митний кордон України
3.4 Квотування. Ліцензування, ліцензії та їх види
3.5 Порядок здійснення митного контролю та митного оформлення товарів, що підлягають експортному контролю. Ідентифікація товарів подвійного призначення
3.6 Здійснення державного контролю нехарчової продукції
3.7 Загальні положення щодо митних платежів (мито, акцизний податок, податок на додану вартість). Порядок нарахування та сплати митних платежів
3.8 Гармонізована система опису і кодування товарів. Митний тариф України, основні правила інтерпретації УКТЗЕД
3.9 Застосування міжнародних торгових правил ІНКОТЕРМС в митній справі
3.10 Декларування митної вартості. Методи визначення митної вартості. Коригування митної вартості
3.11 Країна походження товару та критерії достатньої переробки товару. Підтвердження країни походження товару
3.12 Плата за виконання митних формальностей митницями поза місцем їх розташування або поза робочим часом
3.13 Оподаткування митними платежами товарів, що переміщуються через митний кордон України залежно від обраного митного режиму
4 Запобігання контрабанді та боротьба з порушеннями митних правил
4.1 Порушення митних правил як адміністративне правопорушення
4.2 Контрабанда як злочин

Про Департамент

Про Департамент